.::buatPEMBACA::.

.::salam::.
selamat datang ke blog syifa;))
. . .
Semoga anda terhibur dengan kisah hidup seorang insan yang seringkali tersungkur.
Namun dengan hati yang tabah dan semangat yang kental dia bisa berdiri dengan sendiri.
Hidupnya penuh suka dan duka.
Adakalanya dia di atas , mengecapi kejayaan .
Adakalanya juga dia berada di bawah , menangisi kegagalan .
Namun , dia tidak cepat putus asa .
PENGALAMAN MEMATANGKAN DIRINYA .
Dia tahu , ALLAH sentiasa berada di sisinya .
Dia juga tahu , ALLAH sedang menguji dirinya .
Alhamdulillah . . .
Harapannya cuma satu . . .
DIA MENGINGINKAN KEJAYAAN DI DUNIA DAN AKHIRAT. . .

Monday, September 7, 2009

Aneh lagi pelik. .



alahai . . apa nak jadi hari ni ek? macam-macam benda pelik berlaku . uishh . dasyatt pulak tu . . .(dasyat sangat ke??) memang dasyat . saya betul-betul tak sangka . camne benda ni boleh berlaku??? apakah maksud segala ini ya Allah? hambaMu buntu dalam mencari jawapan . keliru . . tetapi . . Engkaulah yang menentukan segala-galanya . hambaMu ini hanya mampu merancang . .

hari ini indah seperti biasa . . . sekolah . . belajar . . . jumpa kawan . . . sempat pulak nak main2 dengan diorang . ape tak nye . . . rindu laa katakann;)) bermacam ragam warga smk kai chung hari nih . esok ade perhimpunan . entah apa lagi yang pengetua nak cakap esok . mesti dia bengang pasal result kami . huhu . . . tadi dia masuk kelas saya . bagi report card kat kitorang . setelah dia panggil kawan2 saya (nama dipanggil alphabetically) . . "DAYANG NURUL SYIFA" . .nah . dia panggil . . dengan takde perasaan langsung saya pergi la kat depan . dengan mka yang tersengih-sengih saya berdiri kat sebelah dia . "keputusan ok . . . science banyak menurun ea . . sejarah jugak . purata turun 3 markah jadi kena pukul satu kali" . . . saya kata apa?? saya takde kata apa2 pun . saya merelakan diri dipukul . lagipun ini sebagai satu peringatan buat diri saya agar terus membaiki kelemahan diri . . . ;))

"Gunalah kekuatan orang lain untuk memperbaiki kelemahan diri"

0 bisikan:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin